Kad Perubatan TAKAFUL satu keperluan masa kini

Mungkin ramai yang tidak sedar, dan ada yang masih belum mengetahui dengan jelas. Cuba tengok dalam dompet anda sekarang.





Ada berapa jenis kad dalam dompet anda sekarang? Kad Pengenalan , Kad ATM, kad loyalti pasaraya atau kad kelab golf? Pasti ramai tak perasan dengan satu kad ini dapat membantu ketika sakit. 

Namun, ada sekeping kad yang cukup penting dan bernilai saat anda memerlukannya iaitu kad takaful perubatan. Adakah anda mempunyai kad tersebut?

Cabaran dan rintangan yang semakin mencabar dari hari ke hari. Bil perubatan tidak menurun sebaliknya semakin meningkat saban tahun. 

Adakah kita sudah bersedia akan perkara ini? Saya pasti dan ramai sedar akan hal ini. Cabaran ini cukup membimbangkan. Malah merisaukan ketua keluarga. 

Dengan kad perubatan takaful, anda tidak perlu membayar. Hanya melangkah masuk ke hospital panel yang didaftarkan oleh syarikat takaful. 

Sehubungan dengan itu beban bil perubatan kini ditanggung sepenuhnya oleh syarikat Takaful. 

Bukankah ia lebih memberi ketenangan serta kelegaan sekiranya perkara tidak diingini berlaku. 


Pilih kad perubatan berdasarkan keperluan anda. Oleh itu bijak memilih produk iaitu jenis perlindungan yang diperlukan dan berapa jumlah yang dilindungi.  


Antara yang patut dipertimbangkan termasuk memilih kos bayaran wad yang sepadan dengan kadar wad hospital di tempat tinggal kita.

 Selain itu, pastikan kad perubatan anda mempunyai had seumur hidup yang mencukupi serta tidak meletakkan had tahunan.


Perkara paling penting sudah tentu dari segi caruman. Anda bukan sahaja perlu memikirkan berapa caruman yang mampu dibayar tetapi jangka masa pembayaran, serta sijil takaful yang diambil akan memberikan perlindungan yang cukup dan menyeluruh.

Perlukan maklumat lanjut dan penerangan? Hubungi 019 3378027


Popular posts from this blog

Medical Card Takaful Ikhlas Mediplan

Muflis Sebab Kos Perubatan